Arbejdet omfatter tre spor
Skabe nye fleksible uddannelsesveje
- Fokus på merituddannelser og sporskifte-modeller
- Samtænke dele af undervisningen på de sundhedsfaglige uddannelser
- Tilrettelægge eksisterende uddannelser anderledes for at optimere gennemførslen, herunder praktikdelen
Praksisnær efter- og videreuddannelse
- Hvordan kan kompetenceudvikling ske samtidig med at de patientnære opgaver løftes? Fx via kompetencekort
- Bringe nye undervisningsmetoder i spil, fx podcasts, e-læring, webinarer osv. (modsat traditionel fysisk fremmødeundervisning)
- Nye metoder til kompetenceudvikling med afsæt i praksisnær praksis
Øge sundhedspersonalets kompetencer til at anvende digitale løsninger og velfærdsteknologi
- Øget opmærksomhed på at det i høj grad handler om kultur og forandringsprocesser
- Benytte kunstig intelligens (AI) hvor det giver mening
- Kompetenceudvikling inden for digitalisering og teknologi'
Kommissorium for projekt Øgede kompetencer til at anvende digitale løsninger og velfærdsteknologi
Kvalitet i praktik/klinik
- Fokus på at understøtte arbejdet med uddannelse af elever og studerende i praktikorganisationerne
- Bidrage med data og analyser om praktik/klinik
- Udarbejde strategiske anbefalinger til nye og bedre løsninger på de udfordringer vi fælles står overfor
Opdateret